ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ψηφιακο Μαρκετινγκ

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 666 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ψηφιακο Μαρκετινγκ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=1187

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τις βασικές αρχές και τα εργαλεία του ψηφιακού μάρκετινγκ και πώς εφαρμόζονται στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.
  • Αναλύουν τη διαδικτυακή παρουσία μιας επιχείρησης και το ταξίδι του πελάτη (customer journey), εντοπίζοντας σημεία βελτίωσης.
  • Εφαρμόζουν τεχνικές βελτιστοποίησης για μηχανές αναζήτησης, τόσο σε επίπεδο on-page όσο και off-page SEO.
  • Δημιουργούν και διαχειρίζονται καμπάνιες online διαφήμισης μέσω των δικτύων Google Ads (Search και Display).
  • Σχεδιάζουν αποτελεσματικές στρατηγικές e-mail και mobile μάρκετινγκ, προσαρμοσμένες στο κοινό-στόχο.
  • Αξιοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το προγραμματιστικό μάρκετινγκ, για την αυτοματοποίηση και βελτιστοποίηση ενεργειών.
  • Οργανώνουν καμπάνιες μάρκετινγκ σε κοινωνικά δίκτυα, όπως Facebook, LinkedIn, Instagram και TikTok, εφαρμόζοντας κατάλληλες στρατηγικές ανά πλατφόρμα.
  • Αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των ενεργειών ψηφιακού μάρκετινγκ μέσω εργαλείων αναλυτικής και KPIs.
  • Αναπτύσσουν ολοκληρωμένες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ, βασισμένες σε δεδομένα και συμπεράσματα από πραγματικά παραδείγματα

 

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Εισαγωγή στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ
  2. Διαδικτυακή Παρουσία και το ταξίδι του Πελάτη
  3. Βελτιστοποίηση για Μηχανές Αναζήτησης και παράγοντες On-page SEO
  4. Βελτιστοποίηση για Μηχανές Αναζήτησης και παράγοντες Off-page SEO
  5. Online Διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης (Google Ads Search Network)
  6. Online Διαφήμιση στο Display Network
  7. Στρατηγική και τεχνικές E-mail Μάρκετινγκ
  8. Στρατηγική και τεχνικές Mobile Μάρκετινγκ
  9. Τεχνητή Νοημοσύνη & προγραμματιστικό Μάρκετινγκ
  10. Μάρκετινγκ Κοινωνικών Μέσων στο Facebook και Linkedin
  11. Ιογενές Μάρκετινγκ στο Instagram και TikTok
  12. Αναλυτική Ψηφιακού Μάρκετινγκ
  13. Παρουσιάσεις Εργασιών – Συμπεράσματα

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  • Μάρω Βλαχοπούλου (2019), ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Από τη θεωρία στην πράξη, Εκδοτικός Οίκος Rosili, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 86053196
  • Dave Chaffey, Fiona Ellis (2024), ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, Έκδοση: 8η, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ, ISBN: 9789606455018, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 122075016
  • Tracy L. Tuten (2024), Αρχές Μάρκετινγκ στην Ψηφιακή Εποχή, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 133026296