ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 857 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 8ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=1188

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Εξηγούν τις βασικές έννοιες σχεδίασης και αρχιτεκτονικής διαδικτυακών εφαρμογών.
  • Αναλύουν τις αρχές εμπειρίας χρήστη (UX) και διεπαφής (UI) στον σχεδιασμό ιστοσελίδων.
  • Χρησιμοποιούν HTML5 και CSS για τη δομή και την οπτική εμφάνιση ιστοσελίδων.
  • Κατανοούν την έννοια των web servers και εφαρμόζουν βασικές αρχές ασφάλειας.
  • Δημιουργούν και διαχειρίζονται ιστοσελίδες με CMS πλατφόρμες όπως WordPress και Drupal.
  • Αναπτύσσουν λειτουργικά e-shops χρησιμοποιώντας το WooCommerce.
  • Ενσωματώνουν λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης σε διαδικτυακές εφαρμογές.
  • Αξιοποιούν AI APIs για έξυπνες λειτουργίες όπως φυσική γλώσσα, αναγνώριση εικόνας ή συστάσεις.

 

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Εισαγωγή στο σχεδιασμό και ανάπτυξη διαδικτυακών εφαρμογών
  2. Αρχές σχεδιασμού εμπειρίας χρήστη (UX) και διεπαφής χρήστη (UI)
  3. Δομή ιστοσελίδων με HTML5
  4. Σχεδιασμός εμφάνισης με CSS
  5. Ανάπτυξη διαδραστικών ιστοσελίδων με JavaScript και PHP
  6. Διακομιστές και ασφάλεια διαδικτυακών εφαρμογών
  7. Δημιουργία ιστοσελίδας με χρήση του WordPress
  8. Δημιουργία eshop με χρήση του WooCommerce
  9. Ανάπτυξη διαδραστικών συστημάτων με Drupal
  10. Βασικές έννοιες και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης για ανάπτυξη διαδικτυακών εφαρμογών
  11. Χρήση AI APIs για την ενίσχυση web εφαρμογών
  12. Παρουσίαση εργασιών
  13. Επαναληπτικό μάθημα

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  • Μιχαήλ Σαλαμπάσης, (2023). Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Διαδικτυακών Εφαρμογών, ISBN: 9786180040562, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 122083495
  • Armando Fox, David Patterson (2017). Τεχνολογία Ανάπτυξης Λογισμικού ως Υπηρεσίας: Μια ευέλικτη προσέγγιση με χρήση υπολογιστικής νέφους, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, ISBN: 9789604617845, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68386127
  • Καράκος Αλέξανδρος (2016), Προγραμματισμός Στατικών και Δυναμικών Ιστοσελίδων, 3η Έκδοση, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59392916
  • Κωνσταντίνος Ξαρχάκος (2024), Μαθαίνετε εύκολα WordPress 6.x, ISBN 9789606789373
  • Lisa Sims (2018), Building Your Online Store With WordPress and WooCommerce, ISBN: 9781484238462, Τύπος: Ηλεκτρονικό Βιβλίο
  • Preston So (2018), Decoupled Drupal in Practice, ISBN: 9781484240724, Τύπος: Ηλεκτρονικό Βιβλίο
  • Young Rewired State (2017). Get coding!: Learn html. css & javascript & build a website, app & game. Young Rewired State