Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Επιχειρείν
Γενικά
- Κωδικός: 553
- Εξάμηνο: 5ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις και Ασκήσεις - Πράξεις (3)
- Μονάδες ECTS: 6
- Σελίδα μαθήματος: https://elearning.cm.ihu.gr/enrol/index.php?id=789
- Διδάσκοντες: Ζιάκης Χρήστος
- Συντονιστής: Κύδρος Δημήτριος
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
- Πρόγραμμα Εξετάσεων:
Περιεχόμενα μαθήματος
- Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Ψηφιακές αγορές, ψηφιακά αγαθά
- Εργαλεία ανάπτυξης Ηλεκτρονικού Επιχειρείν/Εμπορίου
- Prompt Engineering και χρήση AI στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
- Μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν Τεχνητής Νοημοσύνης
- Μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT)
- Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Κρυπτονομίσματα
- Μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Blockchain
- Άλλα μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, Cloud Computing, Crowdsourcing, Affiliate κ.α.)
- Το Ηλεκτρονικό Επιχειρηματικό πλάνο
- Διαχείριση πελατειακών σχέσεων στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
- Μέτρηση απόδοσης Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπής
- Ηλεκτρονικό εμπόριο και προσωπικά δεδομένα πελατών
- Παρουσιάσεις Εργασιών – Συμπεράσματα
Μαθησιακοί Στόχοι
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- Εξηγούν τις βασικές έννοιες και το πλαίσιο λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
- Διακρίνουν τις διαφορετικές μορφές και μοντέλα ηλεκτρονικού επιχειρείν, περιλαμβάνοντας τεχνολογίες όπως το cloud, το IoT, το blockchain και τα κρυπτονομίσματα.
- Αναλύουν τις επιδράσεις και τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
- Εφαρμόζουν τεχνικές prompt engineering για τη βελτιστοποίηση της χρήσης εργαλείων AI στο επιχειρηματικό περιβάλλον.
- Αξιολογούν τη χρησιμότητα σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών (όπως η εικονική/επαυξημένη πραγματικότητα) για την ανάπτυξη εμπειριών e-commerce.
- Εφαρμόζουν βασικές στρατηγικές για τη διαχείριση πελατειακών σχέσεων (CRM) και τη βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής (conversion rate).
- Ερμηνεύουν δεδομένα απόδοσης ψηφιακών καναλιών και αξιοποιούν KPIs για τη βελτίωση των διαδικτυακών επιχειρηματικών πρακτικών.
- Αναγνωρίζουν νομικά και ηθικά ζητήματα σχετικά με τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων πελατών στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη εργασία.
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Στην αίθουσα, πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Τ.Π.Ε στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές, επιπλέον υλικό μέσω της πλατφόρμας eclass του Τμήματος
Οργάνωση Διδασκαλίας
| Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
| Διαλέξεις | 26 |
| Ασκήσεις – Πράξεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης | 13 |
| Συγγραφή Εργασίας | 20 |
| Αυτοτελής Μελέτη | 91 |
| Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις κρίσεως.
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
- Ερωτήσεις Σ-Λ και πολλαπλής επιλογής.
- Ασκήσεις εφαρμογής.
Σε κάθε ερώτηση προσδιορίζονται το ειδικό βάρος και τα μόρια που αναλογούν.
Εργασία 40% του βαθμού.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Dave Chaffey, Tanya Hempill, David Edumnudson – Bird (2022), ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 112694737
- Laudon Kenneth, Traver Carol Guercio (2021), Ηλεκτρονικό Εμπόριο, 16η έκδοση, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ & ΣΙΑ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 102123277
- Lee Boonstra (2025), Prompt Engineering, Google, Διαθέσιμο Online https://www.innopreneur.io/wp-content/uploads/2025/04/22365_3_Prompt-Engineering_v7-1.pdf
