Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Επιχειρείν

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  1. Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Ψηφιακές αγορές, ψηφιακά αγαθά
  2. Εργαλεία ανάπτυξης Ηλεκτρονικού Επιχειρείν/Εμπορίου
  3. Prompt Engineering και χρήση AI στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
  4. Μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν Τεχνητής Νοημοσύνης
  5. Μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT)
  6. Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Κρυπτονομίσματα
  7. Μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Blockchain
  8. Άλλα μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, Cloud Computing, Crowdsourcing, Affiliate κ.α.)
  9. Το Ηλεκτρονικό Επιχειρηματικό πλάνο
  10. Διαχείριση πελατειακών σχέσεων στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
  11. Μέτρηση απόδοσης Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπής
  12. Ηλεκτρονικό εμπόριο και προσωπικά δεδομένα πελατών
  13. Παρουσιάσεις Εργασιών – Συμπεράσματα

Μαθησιακοί Στόχοι

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Εξηγούν τις βασικές έννοιες και το πλαίσιο λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
  • Διακρίνουν τις διαφορετικές μορφές και μοντέλα ηλεκτρονικού επιχειρείν, περιλαμβάνοντας τεχνολογίες όπως το cloud, το IoT, το blockchain και τα κρυπτονομίσματα.
  • Αναλύουν τις επιδράσεις και τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
  • Εφαρμόζουν τεχνικές prompt engineering για τη βελτιστοποίηση της χρήσης εργαλείων AI στο επιχειρηματικό περιβάλλον.
  • Αξιολογούν τη χρησιμότητα σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών (όπως η εικονική/επαυξημένη πραγματικότητα) για την ανάπτυξη εμπειριών e-commerce.
  • Εφαρμόζουν βασικές στρατηγικές για τη διαχείριση πελατειακών σχέσεων (CRM) και τη βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής (conversion rate).
  • Ερμηνεύουν δεδομένα απόδοσης ψηφιακών καναλιών και αξιοποιούν KPIs για τη βελτίωση των διαδικτυακών επιχειρηματικών πρακτικών.
  • Αναγνωρίζουν νομικά και ηθικά ζητήματα σχετικά με τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων πελατών στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Στην αίθουσα, πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Τ.Π.Ε στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές, επιπλέον υλικό μέσω της πλατφόρμας eclass του Τμήματος

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις – Πράξεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης13
Συγγραφή Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη91
Σύνολο150

Αξιολόγηση Φοιτητών

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις κρίσεως.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  • Ερωτήσεις Σ-Λ και πολλαπλής επιλογής.
  • Ασκήσεις εφαρμογής.

Σε κάθε ερώτηση προσδιορίζονται το ειδικό βάρος και τα μόρια που αναλογούν.
Εργασία 40% του βαθμού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Dave Chaffey, Tanya Hempill, David Edumnudson – Bird (2022), ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 112694737
  • Laudon Kenneth, Traver Carol Guercio (2021), Ηλεκτρονικό Εμπόριο, 16η έκδοση, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ & ΣΙΑ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 102123277
  • Lee Boonstra (2025), Prompt Engineering, Google, Διαθέσιμο Online https://www.innopreneur.io/wp-content/uploads/2025/04/22365_3_Prompt-Engineering_v7-1.pdf